תבלינים עם יתרונות בריאותיים: המטבח שלנו כבית המרקחת הפרטי

מאת: הילה אוראל

אירידיולוגית, נטורופתית, . מטפלת בצמחי מרפא ותוספי תזונה, ארומטרפיה וקוסמטיקה טבעית. מבעלי חנות "הילה בטבע".

חשיבות עשבי התיבול

צמחי התבלין מלאים בנוגדי חמצון רבים, הרבה יותר מאשר בפירות או ירקות. למרות שרמות נוגדי החמצון שבהם ויתרונותיהם הבריאותיים עלולים להיות מעט מופחתים בהשפעת חום (בישול, אפיה חימום)  מחקרים מוכיחים שגם בעקבות חימום ביכולתם לעכב את נזקי השומנים ושאר התרכובות האחרות המזיקות לתאים. 

כולל כאלה הנוצרות למשל בבישול עצמו. המשמעות היא אם כן, ששימוש קבוע בעשבי תיבול מעצים את ההגנה על הגוף מפני רדיקלים חופשיים והנזק שהם גורמים לו. 

מעבר לנוגדי החמצון, לעשבי התיבול ישנם לא מעט יתרונות בריאותיים נוספים כמו שליטה על רמות הסוכר בדם, הפחתת דלקות, חיזוק המערכת החיסונית, שיפור והגנה על מערכת העיכול, שמירה על רמות כולסטרול נאותות ועוד.

כמה מהתבלינים בעלי היתרונות הבריאותיים המובהקים ביותר

1. שמיר

השמיר מאבד את רוב אבות המזון שבו בעת בישול לכן יש צורך להימנע ככל שניתן מבישול. בעל תכונות אנטיבקטריאלית ואנטי-מיקרוביאלית משפר את מערכת העיכול.

2. כורכום

הכורכום הוא בעל תכונות אנטי דלקתיות משמעותיות המסייעות בהפחתת הסיכונים כמעט לכל מחלה שתעלו על דעתכם ובמיוחד המוח, הלב ומערכת העצבים. הכורכומין הוא גם נוגד חמצון רב עוצמה.

3. כוסברה

אנטי מיקרוביאלית, מהווה אנטיביוטיקה חזקה ורחבת טווח, נוגדת יתר לחץ דם, נוגדת חמצון, היפוגליקמית – צמחים בעלי השפעה היפוגליקמית מומלצים לחולי סוכרת. נוגדת לחץ ומקלה במצבי חרדה, אנטי-דלקתית, מעודדת חילוף חומרים של שומנים, משתנת ועוד.

4. אורגנו

בעל יכולת נוגדת חמצון גבוהה פי 42 מתפוחים לדוגמא. חומר אנטי-ויראלי ואנטי-בקטריאלי בעל יעילות מקבילה לפניצילין. 

יעיל להגנה מפני שיעול והצטננויות.

5. בזיליקום

בעל תכונותיו אנטי-דלקתיות ותכולת ויטמין K מרשימה. בעל ריכוז מרשים של פוליפנולים ופלבונואידים המספקים עמידות מוגברת מפני נזק לתאים.

6. רוזמרין

מגן על העורקים מפני הצטברות שומנים, מסייע נגד גודש באף ותסמיני אלרגיה שונים.

7. ג'ינסנג

ג’ינסנג ידוע כצמח מרפא אדפטוגני, כלומר בעל יכולת להעלות את רמת החיוניות הפיזית והנפשית בזמן יחסית קצר, ומקל על התמודדות עם גורמי סטרס שונים.

מחקרים על מטופלים עם דמנציה הצביעו על יכולתו של הג’ינסנג לשפר את רמת הזיכרון, כלומר בעל יתרונות קוגניטיביים. משפר את רמת הסוכר בדם, מחזק את המערכת החיסונית ואף מסייע בטיפול בהפרעות בתפקוד המיני. 

8. מרווה

שמן המרווה מעכב אובדן של נוירוטרנסמיטר חשוב בשם אצטילכולין, התומך בזיכרון ונמצא לרוב בצורה מופחתת בחולי אלצהיימר או דמנציה.

מחקרים הצביעו על שיפור משמעותי בתפקודי המוח אצל אנשים עם ליקוי קוגניטיבי קל עד בינוני לאחר שימוש רציף בשמן מרווה. כלומר, בכל הקשור לזיכרון המרווה היא הפתרון 

9. נענע

לא רק תוספת מעולה לתה!

הנענע מחזקת את המערכת החיסונית ונלחמת במחלות וזיהומים, מסייעת למערכת העיכול ועוזרת להקלה במקרים של תסמונת המעי הרגיז, מרפה את שרירי המעיים, מסייעת לשיקום פלורת החיידקים במעי.

10. קינמון

הקינמון משפר משמעותית את הרגישות לאינסולין ומסייע לשליטה ברמת הסוכר בדם.

11. שום (נכון.. זה לא תבלין! אבל הוא מעשיר כל מנה)

מודה שלא התאפקתי, שום בכבודו במקומו מונח 🙂

שום שומר על מערכת החיידקים המאוזנת בקיבה, הורג שמרים וחיידקים מזיקים, מגן מפני הצטננות, משמש כאנטיביוטיקה חזקה ביותר ובהגנה על המערכת החיסונית. משפר את זרימת הדם, מוריד את רמות הכולסטרול ומונע מחלות לב.

לסיכום

המטבח שלנו בהחלט יכול להיות לא רק עשיר בטעמים נפלאים, אלא גם ביתרונות בריאותיים בלתי מבוטלים.

שמי הילה, הבעלים של חנות הטבע הילה בטבע, אירידיולוגית ונטורופתית. אני מזמינה אתכם להתייעץ איתי על כל שאלה, בין אם על התוספים שבאתר, בין אם על המידע המובא במאמרים השונים העולים מדי חודש, וכן ניתן לברר עמי על ייעוץ נטורופתי מותאם אישית לבניית תפריט הנכון לגופכם (וכל אדם הוא עולם ומלואו).

שתפו:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

המומלצים של הילה בטבע

שימרו על קשר

אולי יעניין אותך גם...

בואו להיות חלק מהמשפחה

כדי שנוכל לפנק אתכם בכתבות  מעניינות, הטבות ייחודיות ומבצעים – הירשמו עכשיו למועדון הלקוחות של הילה בטבע.

קטגוריות

הרשמה לחשבון ההזמנות שלי בהילה בטבע

פשוט רשמו את הפרטים שלכם ותתחילו ליהנות!

רוצה שיחת יעוץ ?

ואפשר גם להשאיר פרטים ונתקשר אליך :)