סימנים המעידים על מערכת חיסון חלשה

מאת: הילה אוראל

אירידיולוגית, נטורופתית, . מטפלת בצמחי מרפא ותוספי תזונה, ארומטרפיה וקוסמטיקה טבעית. מבעלי חנות "הילה בטבע".

מערכת החיסון נמצאת בפעילות מתמדת מעצם תפקידה, אך לעתים מתקשה המערכת החיסונית לפעול במיטבה והיא מתחילה להפגין נקודות חולשה.

מערכת חיסון חלשה משאירה את הגוף פגיע למחלות וזיהומים שונים. על מנת להגיב במהירות הרצויה כדאי לזהות את התסמינים שעלולים להעיד על פגיעותה של מערכת החיסון וחולשתה.

מהם הגורמים למערכת חיסון חלשה ומה הם התסמינים שעלולים להתריע על חולשתה במאמר שלפניכם.

הגורמים לחולשת מערכת החיסון

לעיתים נדירות, נובעת חולשתה של מערכת החיסון כתוצאה ממחסור מולד. זו תופעה נדירה ובדרך כלל הסיבות המוכרות למערכת חיסון מוחלשת הם: 

חסרים תזונתיים – תזונה לא מאוזנת מעכבת את תפקוד המערכת החיסונית בטווח הארוך., אורח חיים קלוקל, לחץ, הרגלי שינה גרועים, תרופות שונות, זיהומים ויראליים כמו הרפס או HIV, תרופות מסוימות, מחלות כליה, סוכרת, סרטן, הזדקנות ועוד.

תסמינים למערכת חיסון מוחלשת

זיהומים חוזרים וריפוי איטי

מערכת חיסונית חלשה מתבטאת בעיקר ברגישות מוגברת לזיהומים. חולים או מצטננים מהר יותר, ומשך ההחלמה ארוך יותר. התסמינים המוכרים הם חום, שיעול, כאבי גרון, נזלת, כאבי ראש ועוד.

אך לעתים מערכת החיסון משדרת לנו אותות חלשים יותר כמו:- חולשה, עייפות, תחושות של קור, אובדן תיאבון ועוד. לאלה וגם לאלה – כדאי לשים לב ולפעול כדי למנוע החמרה.

עייפות או תשישות

תחושת עייפות, גם לאחר שנת לילה טובה, היא אחד התסמינים לפגיעותה של מערכת החיסון. זה עלול להעיד על מלחמה של הגוף בזיהומים.

המקשר בין הסעיף הזה לסעיף שמתחתיו היא העובדה הפשוטה, המוכחת מחקרית, כי שינה מספקת חשובה במיוחד אם המערכת החיסונית נחלשת.

חוסר שינה

מחסור בשינה גורם לסטרס ובטווח הארוך גורם למעמסה משמעותית על המערכת החיסונית. 

ישנם הורמונים מסוימים שמשתחררים רק במהלך שינה עמוקה, בין היתר הם מהווים בסיס להגנה חיסונית. 

מתח מתמיד

מתח נפשי כרוני מעורר תגובה של מערכת החיסון. משתחררים הורמוני לחץ שמחלישים את מערכת החיסון שמצדה מתייחסת למתח הכרוני כפי שהיא מגיבה לכל מתקפה על הגוף – בדלקת.

ברגע שפוחד המתח התופעה תחלוף מאליה, אך במקרים בהם המתח מתמיד, הוא גורם למחסור בשינה,  ועלול להציף את המערכת החיסונית ולדכא אותה.

בעיות עיכול

כאשר סובלים מתופעות שונות של הפרעות בעיכול כמו קלקולי קיבה, נפיחות עצירויות או שלשולים עלולים להעיד על מערכת חיסון מוחלשת.

גיל

עם הגיל יורדים תפקודי האיברים והתחדשות התאים וגם על מערכת החיסון.

זו תופעה טבעית שיש לשים לב אליה ולהתאים את התזונה ואורחות החיים כך שלא תהיה פגיעה ממשית במערכת העיכול

אלרגיות

תסמיני אלרגיה תכופים או חמורים מסוגים שונים עשויים להוות סימן לפעילות יתר של מערכת החיסון, בשל חולשתה של המערכת המאבק שלה לוויסות התגובות האלרגיות קשה יותר.

וכיצד מחזקים? על כך תוכלו לקרוא במאמר המפרט מגוון דרכי טיפול טבעיות לחיזוק המערכת החיסונית

לסיכום

הכרתם וזיהויים המוקדם של התסמינים המעידים על מערכת חיסון מוחלשת תסייע לכם לנקוט בפעילות יזומה ומודעת לשם תמיכה במנגנוני ההגנה הטבעיים של הגוף. שמירה על אורח חיים בריא, ניהול מתחים ותזונה מאוזנת, כל אלה יכולים לשמור את המערכת החיסונית פעילה וחזקה.

שמי הילה, הבעלים של חנות הטבע הילה בטבע, אירידיולוגית ונטורופתית. באמצעות אבחון אירידיולוגי ותשאול מעמיק אצלי בקליניקה, אוכל לבנות עבורכם תפריט נטורופתי מוקפד לחיזוק המערכת החיסונית. בכל שאלה והתייעצות ניתן ליצור איתי קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר.

שתפו:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

המומלצים של הילה בטבע

שימרו על קשר

אולי יעניין אותך גם...

בואו להיות חלק מהמשפחה

כדי שנוכל לפנק אתכם בכתבות  מעניינות, הטבות ייחודיות ומבצעים – הירשמו עכשיו למועדון הלקוחות של הילה בטבע.

קטגוריות

הרשמה לחשבון ההזמנות שלי בהילה בטבע

פשוט רשמו את הפרטים שלכם ותתחילו ליהנות!

רוצה שיחת יעוץ ?

ואפשר גם להשאיר פרטים ונתקשר אליך :)