מהם בעצם תוספי תזונה?

מאת: הילה אוראל

אירידיולוגית, נטורופתית, . מטפלת בצמחי מרפא ותוספי תזונה, ארומטרפיה וקוסמטיקה טבעית. מבעלי חנות "הילה בטבע".

תוספי מזון הם מוצרים שמטרתם להוות השלמה לתזונה היומית. תוספי המזון מגיעים בצורות שונות כמו אבקות קפסולות, כדורים, או משקאות.

תוספי המזון מכילים ויטמינים, מינרלים או חומרים ביו-אקטיביים (חומרים מזינים ובלתי-מזינים ממקורות צמחיים או מן החי בעלי השפעה ביולוגית פיזיולוגית, שמעבר לתכונותיהם הידועות) משולבים יחד או בנפרד, ויטמין C.

לתוספי המזון הללו השפעה זהה לזו של הוויטמינים והמינרלים, המצויים באופן טבעי במזון אותו אנחנו צורכים, אך לגוף האדם קל יותר לספוג אותם כשהם באים בכדורים למשל, מאשר מתוך החומרים שבתזונה היומיומית שלנו.

מי זקוק לתוספי תזונה?

רוב האנשים מצליחים לקבל כמות מספקת של החומרים התזונתיים להם הם זקוקים, בזכות ובאמצעות תזונה מגוונת ואיכותית. ברור שקבוצת אנשים זו איננה נזקקת לתוספי תזונה.

אך ישנן קבוצות אנשים שנזקקים לתוספי תזונה ובהם נשים בהריון שזקוקות לתוספת חומצה פולית, פעוטות שזקוקים לוויטמין D אנשים מבוגרים מאד ועוד.

חשיבותם של תוספי התזונה

השלמת חסרים תזונתיים

ישנם מקרים בהם אין התזונה היומיומית שלנו מצליחה לספק את כל הנדרש לבניין הגוף ושמירה על בריאותו הכללית בצורה המיטבית.

תוספי המזון נוחים לשימוש וקלים להשגה ועל כן הם נחשבים לדרך נוחה וקלה למילוי החסכים התזונתיים של גופינו. בין אם מדובר בוויטמינים, או מינרלים להם הגוף נזקק או בשילוב חומרים מזינים נוספים.

ספיגה איכותית ויעילה

לעתים מתקשים אנשים בספיגת חומרים מזינים ממזון בלבד.

תוספי התזונה קלים לספיגה וכך מתאפשר לגוף האדם ניצול יעיל של החומרים המזינים להם הוא נזקק

תמיכה ייעודית

ישנם לא מעט תוספי תזונה אותם ניתן להתאים לצורך תמיכה ביעדים בריאותיים מסוימים.

הגנה ושמירה על המפרקים, טיפוח וחיזוק המערכת החיסונית, פתרון בחוסר בוויטמין זה או אחר ועוד.

נוחות

לעתים רבות, בשל עומס ולחץ בחיי היומיום, אנחנו מוצאים את עצמנו מתקשים לשמור על תזונה נכונה ומאוזנת. כאמור, לתזונה המאוזנת ישנה חשיבות עליונה בשמירה על בריאותנו.

תוספי המזון עשויים להיות אלה שיספקו דרך נוחה לקבלת כל אבות המזון להם גופנו נזקק, גם בזמנים בהם אנחנו לא מקפידים על התזונה מסיבות אלה ואחרות.

סוגים נפוצים של תוספי תזונה

  • מולטי ויטמינים – מכילים תערובת של מספר ויטמינים ומינרלים בכמויות המומלצות. חלקם עשויים להיות מיועדים לתמיכה ייעודית ואז הם יכללו מרכיבים נוספים שמעבר לוויטמינים
  • ויטמינים בבודדת – ויטמין אחד, כגון ויטמין C וויטמין D, המתמקדים בהשלמתו של מחסור ספציפי.
  • מינרלים – בדיוק כמו עם הוויטמין הבודד, ניתן לקבל תוסף מזון המכיל רק מינרל מסוים כמו סידן או אשלגן, להשלמת מחסור.
  • פרוביוטיקה – נועדה לשם תמיכה בצמיחת חיידקים מועילים במערכת העיכול. ולהגנה על פלורת המעי. במקרים בהם נוטלים תרופות כמו אנטיביוטיקה, שעלולה לפגוע בפלורת המעי הופכת הפרוביוטיקה למגן היעיל והנחוץ ביותר.
  • אומגה 3 – חומצות שומן אומגה 3 תומכות בבריאות הלב ובתפקודי המוח. חומצות שומן אומגה 3 מסייעות רבות בהקלה על בעיות מפרקים שונות והכאב שכתוצאה מהם.
  • קולגן – חלבון בעל תפקיד חשוב בשמירה על בריאות העור, השיער, הציפורניים והמפרקים. תוספי קולגן יכולים לשמש אף הם לתמיכה במקרים של בעיות מפרקים ונחשבים פופולריים בשל הגנתם מפני הזדקנות העור. 

בטיחות ותוספי תזונה

למרות יתרונותיהם של תוספי התזונה השונים, חשוב להשתמש בהם בזהירות ולא לפני התייעצות עם רופא. ו/או מטפלים ברפואה משלימה שהוסמכו כנטורופתיים.

לעתים עלולות להיות אינטראקציות שליליות בין תרופות מרשם אותם מקבלים לטיפול בבעיה זו או אחרת וחיוני ביותר שהרופא המטפל ידע מהו התוסף אותו אתם רוצים לקחת.

אל תזלזלו בהתוויות המינונים המומלצות. גם עודפים במינרלים או וויטמינים עלולים להסב נזק לא פחות ממחסור בהם. חשוב לזכור כי כל אחד מאתנו שונה מזולתו. לא כל תוסף שעזר לאדם אחד, ישפיע באותו האופן על גופו של האחר ולכן חשוב מאד לבצע התאמות של סוג תוסף המזון ואופן נטילתו.

לסיכום

תוספי התזונה נועדו להשלים את התזונה ולספק חומרים מזינים שעלולים להיות חסרים בתזונה היומיומית. 

החל בוויטמינים ומינרלים חיוניים ועד לחומצות שומן אומגה 3 או פרוביוטיקה, כל אלה באים לשם חיזוק והשלמת התזונה בדרך קלה ונוחה. חשוב להתייעץ עם רופאים ו/או מטפלים נטורופתיים לפני שימוש בתוספי תזונה על מנת להיות בטוחים שאתם משתמשים בהם בצורה בטוחה ונכונה.

בכל שאלה והתייעצות עם נטורופתית על תוספי תזונה מטעם חנות הטבע הילה בטבע, השאירו פניה או צרו קשר טלפוני.

שתפו:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

המומלצים של הילה בטבע

שימרו על קשר

אולי יעניין אותך גם...

בואו להיות חלק מהמשפחה

כדי שנוכל לפנק אתכם בכתבות  מעניינות, הטבות ייחודיות ומבצעים – הירשמו עכשיו למועדון הלקוחות של הילה בטבע.

קטגוריות

הרשמה לחשבון ההזמנות שלי בהילה בטבע

פשוט רשמו את הפרטים שלכם ותתחילו ליהנות!

רוצה שיחת יעוץ ?

ואפשר גם להשאיר פרטים ונתקשר אליך :)