תזונה נטורופתית לחיזוק המערכת החיסונית לאלרגנים

מאת: הילה אוראל

אירידיולוגית, נטורופתית, . מטפלת בצמחי מרפא ותוספי תזונה, ארומטרפיה וקוסמטיקה טבעית. מבעלי חנות "הילה בטבע".

בעשורים האחרונים מגיבים יותר ויותר אנשים בתגובה אלרגית להשפעות סביבתיות, שאמורות להיות שגרתיות ולא מזיקות,. לפתע פתאום ללא כל אזהרה מוקדמת, אבקות מסוימות, אבק הבית, שיער של כלב או חתול אהוב, הופכים לסוג של איום. מדוע זה קורה? 

מנקודת המבט ההוליסטית נטורופתית, הגורם מספר אחד הוא מערכת חיסונית מוחלשת ולא מאוזנת, שמאבדת את יכולתה לגונן בצורה טובה על הגוף. חיידקים, וירוסים או מחוללי מחלות אחרים, מצליחים לעבור את מערכת ההגנה של הגוף רק כאשר היא חלשה ואינה מאוזנת. על פי הנטורופתיה, בידנו האפשרות לחזק ולווסת את המערכת החיסונית.

מה הופך חומר לא מזיק לאלרגן

בדרך כלל יהיו מעורבים כמה גורמים בהתפתחות האלרגיה, ובהם מזונות לא בריאים, שהפכו נפוצים יותר ויותר ואנחנו בוחרים לצרוך בגלל הזמינות שלהם וקוצר הזמן שלנו. הלחץ הפסיכולוגי התמידי שאנחנו מצויים בו, פלורת המעיים ורירית המעיים פגועות ועוד. כל אלה מעוררים ומעודדים התפתחות של אלרגיות. 

השאלה הנשאלת היא מה הקשר בין הגורמים הכל כך שונים הללו. ובכן, לכולם גורם אחד משותף:

הם מערערים את יציבותה של המערכת החיסונית וגורמים לה להגיב באופן הפוך משהיא אמורה להגיב. מערכת החיסון מבולבלת ותאי החיסון, שתפקידם המקורי היה לתקוף מחוללי מחלות, פטריות, חיידקים ווירוסים, מחליטים לצאת למלחמה גם בגורמים שאינם כאלה, כמו שיער חיות המחמד, אבקות שונות, ועוד. הנוגדנים הנלחמים באלרגנים נקראים אנטיגנים. לסובלים מאלרגיה יש כמות מוגברת של אנטיגנים בדם והחל מהפעם השנייה, בה הם נתקלים חזיתית באלרגן, הם הופכים פעילים ותוקפניים. וכך נולדה האלרגיה.

משמעות חיזוק המערכת החיסונית

האמצעים לחיזוק מערכת ההגנה של הגוף צריכים להיות בעלי תכונה אחת או יותר מהתכונות הבאות:

אנטי דלקתיים ונוגדת חמצון ,בעלי השפעות אנטיבקטריאליות, אנטי-ויראליות/טפיליות וכו, יודעים להמריץ ולעודד היווצרות תאי חיסון ולחזק את תפקודם, תוך שהם מעכבים או מונעים תגובות חיסוניות מוגזמות ומקדמים את חיזוקה. בקיצור, “מערכת חיסונית חזקה” זו בפשטות מערכת חיסון יעילה ותקינה.

מהי תזונה נטורופתית?

התזונה הנטורופתית מתמקדת במזון ובשינויים תזונתיים לריפוי ולמניעת מחלות. מאחר ויש לגוף מערכת טבעית לריפוי עצמי, הרי ש צריכת מגוון מזונות עשירים בחומרים מזינים, ישפרו את המערכת, יחזקו אותה ויקנו לה את המשאבים הדרושים להילחם באלרגנים ביעילות.

תזונה נטורופתית דוגלת בהפסקה מוחלטת של אכילת מזונות אלרגניים פוטנציאליים לתקופה מסוימת לצורך זיהוי גורמים

תזונה לחיזוק מערכת החיסון

שילוב של תזונה עשירה בפירות, ירקות, דגנים מלאים וחומצות שומן אומגה 3 עשויה להקל ולהפחית תגובות אלרגיות. צריכת עלים ירוקים, ירקות ממשפחת המצליבים, פירות יער ומזונות עשירים בפרוביוטיקה משפרים את תפקודה של מערכת החיסון.

קיימים צמחי מרפא בעלי תכונות אנטי-הסטמיניות טבעיות ובהן כורכום וסרפד – המסייעים בהקלה על תסמיני אלרגיה שונים.

  • ויטמין C – נוגד חמצון המסייע בחיזוק המערכת החיסונית נגד אלרגנים. נמצא בפירות הדר, תותים וירקות ירוקים עלים 
  • אבץ – בעל תפקיד משמעותי בתפקוד מערכת החיסון ומסייע בהפחתת תגובות אלרגיות. נמצא בזרעי דלעת וחומוס 
  • חומצות שומן אומגה 3 – בעלות תכונות אנטי דלקתיות שיכולות להקל על תסמיני אלרגיה. נמצאות בדגים שומניים, זרעי פשתן וזרעי צ’יה 
  • פרוביוטיקה – עוזרת לאזן את המיקרוביום של המעי, שלו תפקיד בתגובה חיסונית ובמניעת תגובות אלרגיות. מצויה ביוגורט ובכרוב כבוש.

לסיכום

התזונה נטורופתית מציעה גישה הוליסטית וטבעית לחיזוק מערכת החיסון והקלה על תסמיני האלרגיה, באמצעות תזונה. שילוב התזונה הנטורופתית באורח החיים עשוי להפחית ולמתן התקפי האלרגיה.

שמי הילה, הבעלים של הילה בטבע, אירידיולוגית ונטורופתית. בחיפושכם אחר תוספים לחיזוק המערכת החיסונית, ניתן לפנות אלי ולקבל הכוונה מלאה. כמו-כן, למעוניינים והמעוניינות בבניית תפריט נטורופתי מותאם אישית, אני מזמינה אתכם להגיע אלי לקליניקה שבחנות הילה בטבע.

שתפו:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

המומלצים של הילה בטבע

שימרו על קשר

אולי יעניין אותך גם...

בואו להיות חלק מהמשפחה

כדי שנוכל לפנק אתכם בכתבות  מעניינות, הטבות ייחודיות ומבצעים – הירשמו עכשיו למועדון הלקוחות של הילה בטבע.

קטגוריות

הרשמה לחשבון ההזמנות שלי בהילה בטבע

פשוט רשמו את הפרטים שלכם ותתחילו ליהנות!

רוצה שיחת יעוץ ?

ואפשר גם להשאיר פרטים ונתקשר אליך :)