טיפולים טבעיים להפחתת גודש באף

מאת: הילה אוראל

אירידיולוגית, נטורופתית, . מטפלת בצמחי מרפא ותוספי תזונה, ארומטרפיה וקוסמטיקה טבעית. מבעלי חנות "הילה בטבע".

גודש באף (אף סתום) – תופעה מוכרת, מעצבנת ושכיחה שאינה שייכת לגיל או לעונה. גודש באף יכול להופיע בתינוקות ובזקנים באותה המידה. גודש באף נוצר כתוצאה מעודף נוזלים שגורם לרקמות וכלי הדם באף להתנפח. הנפיחות גורמת לקושי בנשימה דרך האף. 

במאמר שלפניכם הגורמים השונים לגודש באף, ומגוון אמצעים טבעיים לטיפול במקרים של “אף סתום”. חשוב לנו להדגיש, כבר בראשית המאמר, על החשיבות שבפניה ליעוץ רפואי במקרים בהם אין הקלה. אם התסמינים נמשכים או מחמירים לאחר שבוע, או אם הם מלווים בעליית חום, חשוב ביותר להתייעץ עם רופא.

הגורמים לגודש באף

מעברי האף מצופים בקרום רירי המפריש כל הזמן נוזל רירי שתפקידו ללכוד אבק, או חומרים אחרים שאינם רצויים. כאשר נוצר גירוי מייצר הגוף, באופן טבעי, כמות מוגברת של ריר על-מנת להילחם בדלקת. עודף הנוזל הוא הגורם לנזלת, וכשהנוזל מסמיך נוצר הגודש ותחושת האף הסתום..

הגורמים לגודש הם רבים ויכולים לנוע בין אלרגיות שונות, להצטננויות קלות, חשיפה לחומרים סביבתיים, שפעת ומחלות שונות בדרכי הנשימה. חשוב להבין מהו הגורם לגודש על מנת לדעת מהו הטיפול המתאים ביותר. התרופות הטבעיות יכולות להתאים למגוון רחב של סיבות והן בעצם נועדו על מנת להקל על הגודש באף, אך לא תמיד יכולות לטפל בגורם לו. היתרון העיקרי שבטיפול הטבעי שהוא כמעט לחלוטין נטול תופעות לוואי, חסכוני, ונגיש.

תרופות טבעיות להקלה על גודש באף

  1. להוסיף למי אמבטיה חמה כמה טיפות שמן אתרי מנטה – בעל תכונות מפחיתות גודש 
  2. שאיפות אדים חמים מקלות על גודש. כל מה שצריך: סיר עם מים רותחים ומגבת. לשים את המגבת על הראש ולשים את הראש מעל לאדים. המגבת נועדה למנוע מהאדים להתפזר ולהשאיר לחות סביב הפנים. ניתן להוסיף כמה טיפות של שמן אתרי מנטה.
  3. במקרים של גודש אלרגי – רטיות קרות על הסינוסים מפחיתות דלקות וכאב. 
  4. תמיסת מלח לשטיפת מעברי האף מסייעת בהפחתת הגודש. תמיסה כזו ניתנת לרכישה בבתי המרקחת רך ניתן להכינה בקלות על ידי ערבוב כפית מלח במים חמימים.
  5. שימוש במכשיר אדים לשם הוספת לחות – עשויה להקל משמעותית על גודש באף
  6. כמה טיפות של שמן אקליפטוס אל הכר או במכשיר האדים. שמן האקליפטוס כמו שמן המנטה בעל תכונות מפחיתות גודש. ניתן גם לטפטף כמה טיפות על טישו.
  7. שתיה מרובה חשובה על מנת להוסיף לחות לגוף ולמנוע התייבשות
  8. צריכה של פרי הדר או אכילת פרי עשיר בוויטמין C כמו קיווי, תפוזים, לימונים, פלפל אדום ועוד. וויטמין C מחזק את המערכת החיסונית ומזרז ריפוי
  9. אכינצאה – בעל תכונות חיטוי חזקות וממריץ את המערכת החיסונית. יעיל במניעה ובטיפול. 
  10. שתיית תה ג’ינג’ר – הג’ינג’ר ידוע בתכונותיו האנטי דלקתיות.
  11. להגביה את הכרים או את ראש המיטה על מנת להקל על ניקוז ההפרשות.

שמירה על תזונה לגודש באף

לגודש באף טיפול טבעי אשר יכול גם להסתמך באופן שוטף על התזונה שלנו.

כדאי להכיר כי צריכתם של מוצרי חלב לשם הדוגמה, מעודדת את הגוף לייצר ליחה, דבר אשר יכול להתבטא הן בכחכוך חוזר ונשנה בגרון והן בתחושת גודש באף.

כלל ברזל, אשר אנו ממליצים עליו גם במאמרנו העוסק בטיפול טבעי בסינוסיטיס, הוא להרבות בצריכתם של מזונות המתאפיינים באפקט ‘מייבש’ (בשונה מן ממוצרי החלב).

כפי שצוין מעלה, תה הג’ינג’ר הוא מעולה שכן הוא גם מייבש את האף וגם מעניק זריקת אנרגיה למערכת החיסונית.

לצד הג’ינג’ר, תוכלו לצרוך דלעת, ירקות, דגנים מלאים וכן בשרים רזים אשר אינם מעוררים ליחה.

לסיכום

לטיפולים הטבעיים ולתרופות הטבעיות לגודש באף כמו שאיפת אדים עם שמנים אתריים, שתיה ותרסיס מי מלח לאף ישנם יתרונות רבים ובראשם תופעות לוואי שכמעט ואינן קיימות.

הם יעילים, זמינים וקלים להשגה ולשימוש תדיר. ובכל זאת יש להקפיד ולגשת ליעוץ רפואי במקרים בהם אין הקלה תוך זמן קצר.

בחיפושכם אחר טיפול טבעי יעיל לאף סתום שלא מניח לכם, אנו בחנות הטבע הילה בטבע נשמח לסייע. ניתן להיוועץ עמנו על התוספים שבאתר, וכן להילה בטבע קליניקה בה תולו לעבור אבחון אירידיולוגי ולאחריו להתאים  תפריט נטורופתי לגופכם.

שתפו:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

המומלצים של הילה בטבע

שימרו על קשר

אולי יעניין אותך גם...

בואו להיות חלק מהמשפחה

כדי שנוכל לפנק אתכם בכתבות  מעניינות, הטבות ייחודיות ומבצעים – הירשמו עכשיו למועדון הלקוחות של הילה בטבע.

קטגוריות

הרשמה לחשבון ההזמנות שלי בהילה בטבע

פשוט רשמו את הפרטים שלכם ותתחילו ליהנות!

רוצה שיחת יעוץ ?

ואפשר גם להשאיר פרטים ונתקשר אליך :)