סינוסיטיס טיפול טבעי

מאת: הילה אוראל

אירידיולוגית, נטורופתית, . מטפלת בצמחי מרפא ותוספי תזונה, ארומטרפיה וקוסמטיקה טבעית. מבעלי חנות "הילה בטבע".

יש שמגדירים אותה וחווים אותה בעיקר בתור מחלת חורף, אך סינוסיטיס יכולה לפקוד כל אדם בכל עונות השנה, כאשר היא מושפעת מהצטברותם של הנוזלים במערות הסינוסים שבאזור האף והמצח.

הסינוסיטיס איננה מתרחשת יש מאין, ורבים מן הלוקים בה באופן שנתי, יודעים להתכונן אליה כאשר גופם מגיב באלרגיה (כגון אבק) המלווה בגודש באף, התקררות רגילה או מחלות ויראליות וחיידקיות אחרות.

המחלה מתחילה, כאשר הנזלת הרגילה, אט אט הופכת לסמיכה יותר, ירקרקה וכזו המתיישבת באזורי הסינוסים מבלי שגופנו מסוגל להוציאה אל מחוץ למערכת.

גם קינוחי אף תכופים והקפדה יתרה שלא ‘למשוך את האף’ אינם מסייעים, ויש למצוא פתרונות כיצד לרככה, לייבש את מערכות הסינוסים ולסייע לגוף בהתמודדות עמה.

מהי סינוסיטיס?

סינוסיטיס (באנגלית: sinusitis), הינה דלקת במערות הפנים (סינוסים). נהוג לתא כמעין חללים / מערות המצויים בעצמות הפנים.

בדפנות מערות הפנים מצוייה רירית המייצרת את מה שאנו מכירים כנזלת.

במקרים ובהם ישנו זיהום, הרי שאותה הרירית מגבירה את פעילותה, דבר המתבטא בקינוחים תכופים ו’אף סתום’.

סינוסיטיס תסמינים

אנשים החולים בסינוסיטיס על בסיס שנתי, גם אם אינם סובלים מסינוסיטיס כרוני, לרוב יודעים לזהות את תסמיניה של המחלה, ולגשת מיד לקבלת טיפול.

בין היתר, התסמינים מונים:

  • כאבים מאחורי העיניים
  • כאבים באזור האף והמצח
  • גודש חמור באף שאיננו מאפשר להוציא ולהכניס אוויר
  • נזלת ירקרקה (נזלת מוגלתית)
  • אוזניים סתומות
  • תחושה של חוסר יכולת למקד את העיניים
  • סחרחורות, ובעיקר בעת הטיית הראש
  • כאבי ראש חמורים, בעיקר בעת הטיית הראש
  • ולעתים אף ריח פה לא נעים

חשוב לציין: לעתים הסינוסיטיס יכולה להופיע גם מבלי שנחווה גודש חמור באף. די בכך שהניקוז במערכת הסינוסים איננו תקין, כדי שהדלקתיות תתפרץ ולו מגורמים קטנים שאינם נתפשים כחמורים.

מה גורם לסינוסיטיס?

מה שמוביל לסינוסיטיס עצמה זוהי למעשה חסימה אשר איננה מאפשרת את הניקוז ההולם של הנוזלים המצטברים במערות.

חסימה שכזו יכולה להיגרם מכמה סיבות:

  • מבנה סינוסים שאיננו תקין. זוהי תופעה נפוצה שנהוג לטפל בה באמצעות פרודצורה ניתוחית. עם זאת, ישנם המסתייגים מדרך טיפולית זו, לאור העובדה כי הניתוח איננו צולח בחלק מן המקרים, וכן זהו ניתוח הנחשב לרוב כ’מותרות’ ולא ‘חובה’.
  • זיהומים קשים / אלרגיות – כאשר נגרם זיהום חמור המוביל לייצורו של ריר סמיך באופן ניכר, הרי שלעתים הדבר מכביד את יכולתו של הגוף לנקז הכל, דבר אשר גורם לנזלת צמיגית להתיישב במערות האף.
  • פגיעה טראומתית באף – פציעה קודמת אשר הובילה לפגם ביכולתו של הגוף לנקז את הנוזלים מחוץ אל המערכת.
  • מערכת חיסונית חלשה – התקררויות חוזרות ונשנות לבסוף יכולות ‘להכריע’ ולהוביל להיתכנותה של סינוסיטיס כתוצאה מהצטברות מחודשת של נוזלים.

אפשרויות טיפול טבעי בסינוסיטיס

הרפואה הקונבנציונלית המערבית נוהגת להעניק פתרונות תרופתיים לרבות אנטיביוטיקה כנגד הדלקתיות והצטברות החיידקים ומשאפים לריכוך הנזלת וסילוקה מן המערכת.

חשוב להסתייג ולומר כי איננו מתנגדים או סותרים את הרפואה הקונבנציונלית, ועם זאת, הבעייתיות שנוצרת כתוצאה מצריכה חוזרת ונשנית של תרופות היא שהחיידקים מפתחים חסינות כנגד האנטיביוטיקה, ואילו אנחנו הופכים לתלותיים בתרופות ועזרים חיצוניים.

ברפואה האלטרנטיבית, מטרתנו היא לבחון כיצד לסייע לגוף להתמודד עם המחלה ולחזקו מבפנים. למעשה, לגופנו היכולת לשפר דרמטית את מצבו, ולנו רק נותר לסייע לו לעשות זאת.

מטרתנו בטיפול טבעי בסינוסיטיס היא לגרום ללחות לחדור אל מערות הסינוסים ולהפוך את הנזלת הצמיגית ולנוזלית יותר, כזו שתצא מן המערכת בקלות. 

תזונה לטיפול בסינוסיטיס

לסינוסיטיס טיפול טבעי המבוסס בראש ובראשונה על התזונה שאנו צורכים.

לשינוי תזונתי ישנה תרומה משמעותית בכל היבט והיבט בריאותי בגופנו, כאשר כאן למשל, נפעל להפחתה משמעותית של צריכת מוצרי החלב.

מוצרי חלב למיניהם, ידועים כגורמים ישירים לייצורה של ליחה, וכן הינם רכיבים תזונתיים המעודדים דלקתיות בגוף.

מומלץ להרבות במזונות מייבשים, שאינם מעודדים ליחה ושמספקים בו-זמנית בוסט וחיזוק למערכת החיסונית.

בין היתר ניתן למנות ג’ינג’ר, ירקות כתומים כגון גזר ודלעת, ירקות ירוקים כגון בצל ירוקו חסה, דגנים מלאים לרבות אורז מלא, שיבולת שועל וקינואה, וכן בשרים רזים כגון הודו ועוף.

נטורופתים רבים ימליצו להימנע ממזונות מטוגנים, קמחים לבנים, שמרים (עברו מלחם רגיל ללחם מחמצת) סוכר לבן ובשר אדום.

חשוב לסייג ולומר כי התפריט הנטורופתי משתנה ממטופל למטופל, ולכן מומלץ לפנות לייעוץ אצל נטורופת מוסמך.

תוספים תזונתיים וצמחי מרפא

תוספים תזונתיים אף הם חשובים לעידוד תהליך הריפוי הטבעי של הגוף.

  • פרוביוטיקה – בין היתר מומלץ לצרוך פרוביוטיקה המעודדת תהליכי עיכול נכונים ומאוזנים. חשוב לדעת, כי בריאותנו מבוססת רבות על יכולתו של הגוף למצות את הרכיבים התזונתיים המעוכלים בו. נטילת פרוביוטיקה אם כן, תסלול את הדרך למערכת חיסונית חזקה יותר ולמניעת הישנותה של הסינוסיטיס.
  • סמבוק שחור – אף הוא צמח מרפא מצוין לטיפול בסינוסיטיס. מחקרים קליניים שונים אף מצביעים על תרומתו בהפחתת חומרתה של מחלת השפעת.
    צמח מרפא זה נחשב לאנטי-וירלי ולבעל יכולות ניכרות להפחתת צמיגיות הנזלת והצטברות הליחה.
  • אכינצאה – צמח מרפאה נהדר לחיזוק המערכת החיסונית. מעודד ומזרז תהליכי החלמה. נחשב לצמח מרפא מצוין המסייע לגוף במלחמתו כנגד הימצאותם של וירוסים וחיידקים שונים.

פעילות גופנית

ברור לכול כי פעילות גופנית מאומצת בזמן סינוסיטיס, היא בגדר בלתי אפשרי. כאבי הראש התכופים ותחושת החולי, אינם מעודדים איש לצאת ולאמץ את שריריו.

עם זאת, מומלץ שכן להקפיד על הליכות קלות, ובעיקר כאשר חומרת המחלה פוחתת.

פעילות גופנית נקשרת במחקרים רבים ככלי עזר טבעי חשוב ומהותי לחיזוק המערכת החיסונית. מתח נפשי לשם הדוגמה, נמצא כגורם משמעותי בהפחתת יעילותה של מערכת החיסון. פעילות גופנית ולו המתונה ביותר, תאפשר לגופכם לשחרר את הסטרס, ולהתמודד עם המחלה באופן יעיל הרבה יותר.

התייעצו איתנו בנושא טיפול טבעי בסינוסיטיס

שמי הילה, הבעלים של הילה בטבע.

אני נטורופתית מוסמכת, אירידיולוגית, מטפלת בצמחי מרפא ופרחי באך.

למחלת סינוסיטיס טיפול טבעי יעיל אשר יכול לסייע לנו הן במניעת הישנותה של המחלה והן בהפחתת תסמיניה אשר יכולים בהחלט להשפיע על איכות חיינו.

הטיפולים מותאמים באופן אישי לכל מטופל ומטופלת. הכל מתחיל בשיחת ייעוץ ראשונה, ואני מזמינה אתכם ואתכן ליצור איתי קשר טלפוני או להשאיר לי פנייה באתר.

שתפו:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

המומלצים של הילה בטבע

שימרו על קשר

אולי יעניין אותך גם...

בואו להיות חלק מהמשפחה

כדי שנוכל לפנק אתכם בכתבות  מעניינות, הטבות ייחודיות ומבצעים – הירשמו עכשיו למועדון הלקוחות של הילה בטבע.

קטגוריות

הרשמה לחשבון ההזמנות שלי בהילה בטבע

פשוט רשמו את הפרטים שלכם ותתחילו ליהנות!

רוצה שיחת יעוץ ?

ואפשר גם להשאיר פרטים ונתקשר אליך :)