על היפוקרטס, המזון מהטבע והנטורופתיה

מאת: הילה אוראל

אירידיולוגית, נטורופתית, . מטפלת בצמחי מרפא ותוספי תזונה, ארומטרפיה וקוסמטיקה טבעית. מבעלי חנות "הילה בטבע".

אנחנו כותבים כל כך הרבה על טכניקות טיפול, והחלטנו לעצור לרגע ולתת לכם ‘רגע של היסטוריה’. צוות חנות הטבע הילה בטבע עם מאמר חדש על הרקע שעומד מאחורי הנטורופתיה 🙂

החברה המודרנית המערבית העניקה לנטורופתיה את התואר “רפואה אלטרנטיבית משלימה”. אנחנו החלטנו לצאת ולבדוק האם זה באמת התואר לו היא ראויה, או אולי היא בעצם “אם הרפואה המודרנית”?

כדי להבין עד כמה קשורה הרפואה ההוליסטית, המשלימה או האלטרנטיבית, לרפואה המודרנית, כדאי אולי להתחיל בהכרה החד משמעית, כי הרפואה המודרנית הקונבנציונאלית התפתחה מתוך הרפואה המשלימה. כלומר, אם נרצה להתעקש קצת, מותר לנו להרים ראש ולהודיע בקול גדול כי בזכות הרפואה המסורתית ובזכות הנטורופתיה קיימת הרפואה המוכרת. 

הידעתם? שבועת הרופאים מתבססת על כתביו של הפילוסוף והרופא היפוקרטס אבי הרפואה.

 

בואו נלך להתחלה.

מי היה היפוקרטס?

נולד בשנת 460 לפני הספירה באי היווני קוס, היפוקרטס, שהיה פילוסוף ורופא, הקדיש את חייו לחקר גוף האדם. 

בהיותו רופא הוא חיפש את התשובות למקורות המחלות השונות והאמין ביכולתו של הגוף לרפא את עצמו, זיהה את הקשר ההדוק בין הגוף והנפש, והאמין כי יש לטפל בשורש וגורם החולי, בלי לגרום לגוף לנזק, ולא בתסמינים. בין הציטוטים המוכרים של סוקרטס:- 

"יהא מזונך תרופתך היחידה"

היפוקרטס האמין שהמזון אותו אנחנו צורכים יכול להיות לו למרפא, או לנזק ובכתביו ניתן למצוא את ההדגשים שנתן לתזונה המאוזנת וליכולתה לתמוך ביכולת הריפוי הטבעית של הגוף. 

תזונה מאוזנת הינה אחד היסודות הראשיים עליו נשענת הנטורופתיה בפרט והרפואה הטבעית בכלל.

"הטבע מרפא את החולה"

היפוקרטס האמין אמונה שלמה בסגולותיהם הרפואיות של צמחי המרפא ואף הרבה להשתמש בהם. 

פיטותרפיה, אחד הסעיפים של הנטורופתיה, משתמשת בחומרים הפעילים של הצמחים, בתמציות מהולות שונות מן הצומח המאפשרות לגוף להפעיל את יכולת הריפוי הטבעי שלו.

"חשוב יותר להכיר את החולה מאשר את המחלה" ו- "עלינו לחיות בהרמוניה של גוף ונפש"

כפי שכבר כתבנו במאמרים קודמים, אחד מעיקרי הנטורופתיה היא התחשבות בפרט כמכלול, גורמים פיסיים, סביבתיים, רגשיים ובריאותיים אישיים הם שמכתיבים את תכנית הטיפול של הנטורופתים.

זהו אחד מן הכללים המנחים שמובילים כל מטפל ומטפלת בתחום הרפואה המשלימה, וכקליניקה שגם עורכת אבחונים אירידיולוגיים, אנו מאמינים שבקרב מטפלים ומאבחנים באמצעות אירידיולוגיה, הדבר מקבל משנה תוקף.

לאלו מכם שאינם מכירים, אירידיולוגיה היא טכניקות אבחון המאבחנת את אשר מתחולל בגופו ונפשו של המטופל דרך סימנים שונים המופיעים על גבי קשתיות העיניים.

באמצעות אבחונים אירידיולוגיים אנו לומדים להכיר את המטופל, ויכולים לבנות עבורו תפריט נטורופתי מותאם אישית העונה על כל צרכי גופו ונפשו.

"תן לאוכל להיות התרופה שלך והרפואה תהיה האוכל שלך"

כיום כבר ברור לכל אחד ואחת מאתנו שלתזונה השפעה מכרעת על בריאותנו. הנטורופתיה שהתפתחה עם השנים והסתעפה לתתי סעיפים כמו תזונה קלינית, דיקור, טיפולי גוף ונפש, עיסויים, ועוד – אימצה אחת לאחת את המלצותיו של היפוקרטס.

עקרונותיו ודרכי הטיפול שלו הם שהתוו את הבסיס למערכת הרפואה כולה.

לסיכום

הגישה ההוליסטית לבריאות, צוברת עם הזמן עוד ועוד פופולאריות וקהל מאמינים גדול, ובצדק.

גישה זו מתמקדת בטיפול בשורש המחלה ולא רק בסימפטומים. האם אתם מסכימים אתנו כי הנטורופתיה והרפואה ההוליסטית בכללה היא אם הרפואה המודרנית ולא “רק” רפואה משלימה?

חשוב לנו להוסיף, כי אין במאמר זה כל כוונה לבטל את הצורך בייעוץ מקצועי, ואיננו מבטלים חלילה את חשיבותה ואת התפתחותה של הרפואה המודרנית, אבל נחמד לנו לדעת שעכשיו גם אתם יודעים, איפה היא התחילה!

למאמרים רבים נוספים מוזמנים להקליק כאן

שתפו:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

המומלצים של הילה בטבע

שימרו על קשר

אולי יעניין אותך גם...

בואו להיות חלק מהמשפחה

כדי שנוכל לפנק אתכם בכתבות  מעניינות, הטבות ייחודיות ומבצעים – הירשמו עכשיו למועדון הלקוחות של הילה בטבע.

קטגוריות

הרשמה לחשבון ההזמנות שלי בהילה בטבע

פשוט רשמו את הפרטים שלכם ותתחילו ליהנות!

רוצה שיחת יעוץ ?

ואפשר גם להשאיר פרטים ונתקשר אליך :)