טיפולים טבעיים לסבוריאה בקרקפת

מאת: הילה אוראל

אירידיולוגית, נטורופתית, . מטפלת בצמחי מרפא ותוספי תזונה, ארומטרפיה וקוסמטיקה טבעית. מבעלי חנות "הילה בטבע".

מהי סבוריאה דרמטיטיס?

סבוריאה דרמטיטיס היא דלקת של השכבות העליונות של העור הגורמת לגירוד, אדמומיות, נפיחות ולעיתים קרובות הפרשות מוגלתיות, גלדים או התקלפות.

זו דלקת כרונית הגורמת לקשקשים צהבהבים ושמנוניים באזורי עור עם בלוטות חלב רבות, כגון הקרקפת, הפנים, קו השיער, סביב האוזניים ומדי פעם בחלקים אחרים של הגוף. הימנעות מחומרים מגרים כמו חומרי ניקוי חריפים ואלרגנים שונים עשויים להפחית את הסיכוי ללקות בדרמטיטיס.

הסיבות לסבוריאה אינן לחלוטין ידועות. ישנם מספר סוגי שמרים, הנמצאים באופן טבעי על עור האדם, שיתכן שתגובתיות העור אליהם גורמת להיווצרות פטריה – הוא אחד הגורמים.

הסיכון לחלות בסבוריאה ומידת חומרתה קשורים לגורמים גנטיים, הורמונים, מצבי מתח, מזג אוויר יבש וקר, תרופות מסוימות, שימוש בסבונים לא מתאימים המייבשים את העור, וכן למקרים כמו חולי פרקינסון, חולי איידס ועוד.

תסמינים של סבוריאה בקרקפת

הסבוריאה מתגלה כקשקשים יבשים או שומניים על הקרקפת, לעיתים מלווה בגרד אך ללא נשירת שיער. התסמינים כוללים פריחה אדומה, מגרדת, פצעים פתוחים, מוגלה וקרום.

טיפולים טבעיים לסבוריאה בקרקפת

  • שמפו אנטי פטרייתי – שטיפת הראש מידי יומיים.
  • שמן עץ התה – לשמן עץ התה תכונותיו אנטי דלקתיות ואנטי פטרייתיות. תכונות אלה עשויות לסייע בהפחתת דלקות, גירודים, ושאר התסמינים שקשורים לסבוריאה. דילול של כמה טיפות שמן עץ התה בשמן קוקוס ועיסוי הקרקפת.
  • שמן קוקוס – לשמן הקוקוס תכונות מעודדות לחות ואנטי-מיקרוביאליות המקלות על תסמיני הסבוריאה. עיסוי הקרקפת עם שמן קוקוס פושר והשארתו למספר שעות לפני שטיפה תסייע ללחות העור והפחתת הקילופים. 
  • אלוורה – לאלוורה תכונות המקלות ומפחיתות דלקות. מריחת ג’ל אלוורה על האזורים הפגועים מספקת הקלה בתסמיני הסבוריאה.
  • חומץ תפוחים – לחומץ התפוחים תכונות אנטי פטרייתיות שיכולות לסייע בטיפול בסבוריאה. מערבבים חלקים שווים של חומץ תפוחים ומים, מורחים על הקרקפת ומשאירים על הראש כ 10 דקות לפני שטיפה.
    דילול חומץ התפוחים במים מחזיר את איזון ה-pH בקרקפת וכך פוחתת ההתקלפות. מאזן ה-pH של העור מתייחס לרמת החומציות או הבסיסיות הקיימת על פני העור. ה-pH הטבעי של העור יוצר סביבה חומצית המסייעת בהגנה מפני חיידקים מזיקים ותומכת בתפקוד המחסום של העור.
    שמירה על מאזן ה-pH חיונית לשמירה על עור בריא. כאשר מופר האיזון נגרמות תופעות ובהן יובש, פצעונים גירויי ועוד.
  • פרוביוטיקה – מכילה חיידקים מועילים המאזנים את המיקרוביום – קהילה מגוונת של מיקרואורגניזמים השוכנים בסביבה מסוימת, (כגון גוף האדם) הכוללת חיידקים, וירוסים, פטריות וממלאים תפקידים מכריעים בשמירה על הבריאות הכללית. שילובם של מזונות עשירים בפרוביוטיקה תסייע בהפחתת תסמיני הסבוריאה..
  • הרפיה – מתח עלול להוות גורם לסבוריאה. תרגול טכניקות הרפיה כגון נשימות, מדיטציה או יוגה, עשויים לסייע בהפחתת התסמינים

לסיכום

הטיפולים הטבעיים לסבוריאה כוללים חומרים טבעיים בעלי תכונות אנטי דלקתיות, אנטי מיקרוביאליות ולחות. שימוש בחומרים טבעיים כמו שמן עץ התה, שמן קוקוס, אלוורה, חומץ תפוחים וניהול המתחים, עשויים לקדם את בריאות הקרקפת בכלל ולסייע בהפחתת תסמיני סבוריאה.

בחנות הטבע הילה בטבע תוכלו להתייעץ עם נטורופתית מטעם האתר בכל עת ולקבל הכוונה על תוספי תזונה ורכיבים תזונתיים שיסייעו במגוון סוגיות בריאותיות. כמו-כן, ניתן לקבל שירות נוסף לבניית תפריט נטורופתי מבוסס תשאול ואבחון אירידיולוגי מקדים.

שתפו:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

המומלצים של הילה בטבע

שימרו על קשר

אולי יעניין אותך גם...

בואו להיות חלק מהמשפחה

כדי שנוכל לפנק אתכם בכתבות  מעניינות, הטבות ייחודיות ומבצעים – הירשמו עכשיו למועדון הלקוחות של הילה בטבע.

קטגוריות

הרשמה לחשבון ההזמנות שלי בהילה בטבע

פשוט רשמו את הפרטים שלכם ותתחילו ליהנות!

רוצה שיחת יעוץ ?

ואפשר גם להשאיר פרטים ונתקשר אליך :)