מה זה אירידיולוגיה?

מאת: הילה אוראל

אירידיולוגית, נטורופתית, . מטפלת בצמחי מרפא ותוספי תזונה, ארומטרפיה וקוסמטיקה טבעית. מבעלי חנות "הילה בטבע".

האירידיולוגיה – “ניתוח” הקשתית לצורך אבחון בריאותי.

האירידיולוגיה היא פרקטיקה לא פולשנית מתחום הרפואה האלטרנטיבית, המשמשת ככלי אבחון לזיהוי בעיות בריאות קיימות או פוטנציאליות, באמצעות בדיקה ובחינה של הדפוסים והצבעים המורכבים בקשתית העין. 

מהימנותה של האירידיולוגיה, מהווה נושא לוויכוח רב שנים בקהילה הרפואית השמרנית. מאחר והאירידיולוגיה, שנסמכת על תרבויות עתיקות, לא זכתה עדין במחקר מקיף ורציני, כראוי לה. כשהמחקרים שנעשו בנושא אינם מספקים תוצאות חד משמעיות ועקביות על מהימנותה. 

חוסר זה, במחקרים מדעיים קפדניים, הביאו את הקהילה הרפואית הקונסרבטיבית, גם זו הנעזרת ברפואה המשלימה, להטיל ספק באמינותה. למרות כל אלה, הרעיון של שימוש בכלי אבחון הוליסטי שאיננו פולשני, חיוני לשם התפתחות הרפואה המשלימה ולא מעטות הן העדויות הלא מחקריות המצביעות על כך שהיא משמשת ככלי עזר נוסף ומשלים לאבחון הרפואי הקונבנציונלי.

במאמר זה ננסה להכיר מעט את עקרונותיה הבסיסיים של השיטה המיוחדת והמסקרנת.

היסטוריה ובסיס הרעיון

קיימים ממצאים ארכאולוגיים, המצביעים על כך שאבחון באמצעות העין שימש את המצרים הקדמונים לשם אבחון מחלות, אך רק בסוף המאה ה-19 זכתה האירידיולוגיה להכרה כתחום אבחון ברפואה האלטרנטיבית.

האירידיולוגיה מבוססת על הרעיון שבקשתית (החלק הצבעוני של העין) מידע רב אודות בריאותו הפיזית והנפשית של האדם.

מה רואים בקשתית

אחד ההיבטים המרכזיים של האירידיולוגיה הוא האמונה ש אזורים מסוימים של הקשתית מקבילים לאיברים או מערכות ספציפיות בגוף, כשהקשתית מחולקת למספר אזורים, שכל אחד מהם תואם מערכות או איברים. 

האזור החיצוני ביותר של הקשתית תואם את אזור הראש והצוואר, והאזורים הפנימיים לאזורים הגוף התחתונים כמו הרגליים ואיברי הרבייה. בחינת הקשתית מאפשרת לבחון ולגלות סימנים שונים בקשתית כמו למשל שינויים בפיגמנטציה, שינויי צבע, פסים, או אפילו דפוסים מבניים.

למשל טבעת כהה המקיפה את הקשתית עשויה לרמז על בעיות אפשריות של הכליות או בבלוטת יותרת הכליה, ששינוי צבע לבן או צהבהב ליד האישון עלול להצביע על בעיות בדרכי העיכול. במילים פשוטות הדפוסים, הצבעים והסימונים בקשתית עשויים להצביע ולהעיד על חוסר איזון או חולי פוטנציאליים באיברי הגוף השונים.

האם אירידיולוגיה יכולה לספק אבחנות לצורך מתן טיפול?

מחקרים מדעיים, שבדקו את תקפות האירידיולוגיה, לא הצליחו לספק ראיות חותכות התומכות באירידיולוגיה, אך מצד שני גם לא הצליחו להפריך אותן שכן מטפלים ומטפלות רבים נסמכים על אבחון זה ובונים על פיו תוכניות טיפול המועילות למטופליהם.

הקושי העיקרי באבחון הוא הימצאותם של גורמים מבלבלים שונים כמו, צבע עיניים, מחלות עיניים שונות, גיל, ועוד שעלולים להיות הגורם לשינויים אותם רואים בעת האבחון, ועלולים להביא לאבחון ופרשנות שונה עבור אותו מטופל. כאן משתלב בהחלט הניסיון שמגיע עם השנים, ומאבחנים בעלי ניסיון עתיר שנים, יכולים לקרוא את המפה האירידיולוגית נכונה.

לאירידיולוגיה יש פוטנציאל לשפוך אור ולהצביע על גורמים בסיסיים שעלולים להשפיע על הבריאות הכללית, להעניק למאובחן תובנות חשובות באשר לחולשות אפשריות בבריאותם, למקד את המטופל ולעתים אף לעורר אותו לפנות לבדיקה ובחינה של רופא מקצועי העוסק בתחום שהתגלה באבחון כדורש טיפול.

לסיכום

האירידיולוגיה מציעה גישה משלימה נוספת שאיננה מזיקה או פולשנית לרפואה הקונבנציונלית.  

האירידיולוגיה מעודדת אותנו להיות פתוחים לגישות הוליסטיות שונות ולקחת אחריות פעילה בשמירה על בריאותנו. היא איננה מתיימרת להיות מדויקת, אך על פי עדויות רבות של מאובחנים סייעה להם לאתר בעיות רפואיות ובזכותה לפנות ולקבל את הטיפול הנכון.

לאלו מכם שתוהים להיכן הגיעו 🙂 ברוכים הבאים לחנות הטבע הילה בטבע. לצד היותנו חנות אונליין למוצרי טבע וכן חנות הלכה למעשה שניתן לבקר בה, לרשותנו קליניקה לאבחון אירידיולוגי ולבניית תפריט נטורופתי מותאם אישית. בכל שאלה והתייעצות אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר.

שתפו:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

המומלצים של הילה בטבע

שימרו על קשר

אולי יעניין אותך גם...

בואו להיות חלק מהמשפחה

כדי שנוכל לפנק אתכם בכתבות  מעניינות, הטבות ייחודיות ומבצעים – הירשמו עכשיו למועדון הלקוחות של הילה בטבע.

קטגוריות

הרשמה לחשבון ההזמנות שלי בהילה בטבע

פשוט רשמו את הפרטים שלכם ותתחילו ליהנות!

רוצה שיחת יעוץ ?

ואפשר גם להשאיר פרטים ונתקשר אליך :)