טיפול נטורופתי לעודף משקל

מאת: הילה אוראל

אירידיולוגית, נטורופתית, . מטפלת בצמחי מרפא ותוספי תזונה, ארומטרפיה וקוסמטיקה טבעית. מבעלי חנות "הילה בטבע".

מהו עודף משקל?

עודף משקל מוגדר כהצטברות שומן מוגזמת שעלולה להוות סיכון לבריאותו של האדם. על פי ארגון הבריאות העולמי – השמנת היתר מוגדרת כהשמנה הנגרמת כתוצאה מצריכת יתר של קלוריות ופעילות גופנית לא מספקת. 

לנטורופתיה יש מה להגיד בנושא והיא מוסיפה מספר לא מבוטל של סיבות, שכולן ידועות ומוכרות גם לרפואה השמרנית – הקונבנציונלית.

בין הסיבות הנוספות (שמעבר לאכילה לא מאוזנת) שעלולות לגרום לעלייה במשקל נמצאות: 

הפרעה בתפקוד בלוטת יותרת המוח, תפקוד לא תקין של בלוטת התריס, חוסר איזון ברמות הסוכר בדם, חוסר איזון הורמונלי, מצבי לחץ, דיכאונות, גנטיקה, תגובה לתרופות ועוד.

ברפואה מתייחסים למדד ה BMI כמדד המקובל על מנת לבדוק אם משקל הגוף תקין.

החישוב של מדד מסת הגוף לוקח בחשבון את הגובה והמשקל של הנבדק, המשקל בקילוגרמים, חלקי ריבוע הגובה במטרים. מעל 25 נחשב לעודף משקל, ומעל 30 להשמנת יתר. לא נלקחים במדד למשל מידות ומשקל עצמות השלד השונות בין אדם לאדם.

טיפול לעודף משקל

כפי שציינו למעלה, השמנת היתר נגרמת בין היתר, כתוצאה מצריכה לא נכונה או מבוקרת של קלוריות וחוסר משמעותי בפעילות גופנית מכל סוג.

אבל לא אחת נגרמת השמנת היתר כתוצאה מחילוף חומרים לא תקין, ממצבי לחץ ודיכאונות וטעויות בבחירת סוגי המזון אותו אנחנו אוכלים ולאו דווקא בגלל כמויות עודפות של מזון.

הנטורופתיה לירידה במשקל

גם במקרים בהם נובע משקל היתר כתוצאה מאכילה לא מאוזנת ואורח חיים לא בריא וגם במקרים בהם קיים חוסר איזון חיידקי, הנטורופתיה יכולה להתגייס על מנת לתקן את המצב על ידי תכנית, מותאמת אישית, אותה יכין הנטורופת.

הטיפול הנטורופתי מתייחס תמיד ל:

  • בריאות הכללית, 
  • היסטוריה רפואית
  • המצב הנפשי
  • הרגלי התזונה
  • אורח החיים
  • ועוד. 

על פי הגישה הזו, כל עוד לא יטופלו הבעיות הראשוניות, והגורמים לעלייה, לא ניתן יהיה ליישם תכנית הרזיה מתאימה וגם אם היא תצלח בהתחלה, הרי שהאדם, שעדין אוצר בקרבו את הגורמים הראשוניים להשמנת היתר, יעלה את משקל גופו, תוך זמן קצר, מחדש.

מחקרים רבים מציגים תופעה קבועה לפיה מעל 90% מדיאטות ההרזיה נכשלות ורוב המרזים יחזרו למשקלם העודף תוך תקופה של ארבע עד חמש שנים. כלומר, לאורך כל ניסיונות הירידה במשקל, כשלו המתנסים בטיפול בדפוסים השונים של אורח חיים שגוי ותזונה נכונה עקבית. ועקביות היא שם המשחק.

תפקיד הנטורופת לעבוד עם המטופל לשם יצירת תכנית שלמה ובה תהיה התייחסות הן לאישיות המטופל ולאורח החיים האישי והחברתי שלו והן המלצות תזונתיות תוך התמקדות בעקרונות האכילה הנכונה, הבריאה והמאוזנת והפעילות הגופנית התואמת.

הנטורופת ידע לזהות מהם החומרים המזינים החסרים לגוף, ואיך לספקם, לעיתים תוך שילוב של תוספי מזון טבעיים, תרופות צמחיות ועוד.

הטיפול הנטורופתי תמיד יהיה אישי ומותאם לצרכים האישיים של המטופל.

הגישה ההוליסטית תסייע לא רק בהשגת שליטה נכונה על משקל הגוף אלא גם תטפל בו זמנית בבעיות אחרות שעלולות להתפתח בהמשך.

התייעצו איתנו לבניית תפריט תזונה טבעי להורדה במשקל

לצד היותה חנות טבע, בהילה בטבע שוכנת קליניקה לטיפולי רפואה משלימה.

באפשרותכם לקבל אבחון אירידיולוגי מקיף הבוחן את צרכי גופכם, ושבסיומו, יחד עם תשאול מעמיק, נבנה עבורכם תכנית טיפול טבעית להורדה במשקל.

בכל שאלה ובכל התייעצות, ניתן ליצור איתנו קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר. גם בחיפושכם אחר תוספי תזונה מסוימים המופיעים באתר, הרי שבאפשרותכם להתייעץ נטורופתית מטעם הילה בטבע.

שתפו:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

המומלצים של הילה בטבע

שימרו על קשר

אולי יעניין אותך גם...

בואו להיות חלק מהמשפחה

כדי שנוכל לפנק אתכם בכתבות  מעניינות, הטבות ייחודיות ומבצעים – הירשמו עכשיו למועדון הלקוחות של הילה בטבע.

קטגוריות

הרשמה לחשבון ההזמנות שלי בהילה בטבע

פשוט רשמו את הפרטים שלכם ותתחילו ליהנות!

רוצה שיחת יעוץ ?

ואפשר גם להשאיר פרטים ונתקשר אליך :)